GTA (Greitai Trumpai Aiškiai): Ką valgyti po treniruotės?

ka valgyti po treniruociu
16 Bir

Trumpas atsakymas:

Nesuk per daug galvos, kokį produktą rinktis, nes ne tai yra raktas. Raktas yra tvirti Tavo pagrindai: dienos kcal bei macro. Taip, logiška būtų “įsimesti” baltymų, tačiau jų šaltinis įtakos praktiškai neturės. Taip yra todėl, kad: 1) per visą dieną būsi “pasikrovęs” maistinėmis medžiagomis. 2) niekas žmogaus organizme taip greit nevyksta.

Ilgas atsakymas:

1. Apie baltymus po treniruotės

Šaltinis: https://jissn.biomedcentral.com/…/10.1186/1550-2783-10-53

Ką tai sako: raumenų augimas (hipertrofija) priklauso nuo bendro dienos baltymų skaičiaus, o ne nuo to, per kiek nanosekundžių ir kokio “greitumo” šaltinį po treniruotės vartojai – tai yra tik detalė.

2. Apie atsistatymą po treniruočių

Šaltinis: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29462923

“overall positive small to medium effects for WP from < 24 to 96 h (ES range = 0.4 to 0.7), for the temporal restoration of contractile function compared to the control treatment.”

Ką tai sako: kad niekas žmogaus organizme nevyksta taip greitai, kaip čia teigia komentatoriai. Baltymų sintezė po treniruočių yra suaktyvinama ne vienai valandai, ir įtakos hipertrofijai turės bendras vaizdas, t.y. kcal ir macro.

3. Apie glikogeną

Šaltinis: https://jissn.biomedcentral.com/…/10.1186/1550-2783-11-20

“the urgency of glycogen resynthesis is almost an exclusive concern of endurance athletes with multiple glycogen-depleting events separated by only a few hours.”

Ką tai sako: dėl glikogeno atstatymo galvą sukti turėtų tik ištvermės sporto atstovai, kurie treniruojasi itin ilgai ir itin intensyviai.

“However, complete glycogen resynthesis to pre-trained levels can occur well within 24 hours given sufficient total carbohydrate intake.”

Ką tai sako: glikogenas atsistato per 24 valandas, jeigu mityboje nėra angliavandenių trūkumo. Ko gero netreniruoji vienos raumenų grupės keletą dienų iš eilės ir neužsiimi valandas trunkančių, aukšto intensyvumo kardio – apie glikogeną rūpintis nereikėtų.

ka valgyti po treniruotes

4. Apie angliavandenių būtinybę po treniruotės dėl manomo “insulino šuolio”

Šaltinis: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3577439/

Baltymai taip pat iššaukia insulino šuolį. Tau nebūtina kimšti į save angliavandenius, jei tai sukelia nepatogumą ir ilgainiui privers susimąstyti “kam aš čia išvis sportuoju, jei reikia taip viską žiūrėti”.

Apibendrinus, kad daugiau nesiplėsti – nespausk savęs į rėmus, kilusius iš močiutės pasakų ir rūsio “kačelkių” taisyklių.

Visada gali užsukti į GYM Kūno Kultas, jeigu nori tobulėti ir augti.

GTA (Greitai Trumpai Aiškiai): Ką valgyti po treniruotės?
5 (100%) 1 vote

4 thoughts on “GTA (Greitai Trumpai Aiškiai): Ką valgyti po treniruotės?

  1. Klausimas. Ar mintis kad po treniruotes nereikia atstatyti gl, ir maisto nereikia, nes gl atsistatys is riebalo pertekliaus organizme yra protinga?

    1. Sveikas, Gediminai,

      nelabai protinga. Glikogenas (su sąlyga, jog nesi ištvermės sporto šakos atstovas) atsistato per 24h valgant pakankamą kiekį angliavandenių.

        1. Labas, Andriau,

          paprastai: paskaičiavus reikiamą kcal skaičių Tavo tikslui, paskaičiavus baltymų poreikį, likusias kcal daliname riebalams ir angliavandeniams. Jeigu nesi nutukęs, angliavandenių racione galėtų būti ~50% 😉

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *