Ashwagandha: viskas, ką reikia žinoti.

Ashwagandha papildai
19 Rgs

Šiandien populiaru paimti kokią nors egzotišką žolelę, sugalvoti jai neaiškų pavadinimą ir parduoti kaip panacėją. Ko gero 90% rinkoje esančių „žolelių mišinio *įsirašyk efektą čia*” yra tiesiog gražiai skambantys žodžių kratiniai, deja su abejotinu poveikiu. Tiesą sakant, dažniausiai apskritai be jokio poveikio (arba tokiu).

Yra šventai tikinčių tais įmantriais žodžiais, yra tokių, kurie „atsijungia nuo sistemos“, yra tokių, kurie atiduos paskutinius pinigus už „tą naują stebuklingą augalą“. Kiekvienam savo – kažin ar teisinga pykti ant žmogaus vien dėl jo įsitikinimų.

Mes remkimės faktais, kaip visada.

Tarp visų augalų, keletas iš tiesų… veikia. Vieni iš puikių pavyzdžių yra Ginseng, Bacopa Monnieri, Rhodiola Rosea ir, mano mėgstamiausias, bei šio straipsnio žvaigždė, Ashwagandha.

Straipsnyje apžvelgsime būtent šią žolelė iš arčiau, peržvelgsime tyrimus bei pateiksime rekomendacijas vartojimui. Taip pat, mielieji, sužinosite kaip Ashwagandha susijęs su testosteronu bei išsiaiškinsime, ar ši žolelė gali būti kenksminga (nes dažniausiai pasitaikantis klausimas apie bet kokią medžiagą yra baimės persmelktas „O ČIA NEKENKIA?!?!“).

Kas yra Ashwagandha?

Ashwagandha (Withania somnifera), lietuviškai žinoma kaip „Migdomoji vitanija“ yra žolelė, nuo seno naudojama tradicinėje Indijos medicinoje (Ajurveda). Išvertus, Ashwagandha angl. reiškia „Smell of a Horse“ dėl specifinio jo šaknų kvapo. Sakoma, jog vartojantys Ashwagandha gal tikėtis įgauti arkliškos jėgos ir ištvermės (prasideda…).

Pastaruoju metu Ashwagandha smarkiai paplito Vakarų pasaulyje. Vis daugiau ir daugiau tyrimų rodo, jog šis augalas iš ties yra naudingas tiek fiziškai, tiek psichologiškai. Pradedant cukraus lygio normalizavimu, baigiant nerimo bei depresijos simptomų lengvinimu, Ashwagandha gali būti protingas maisto papildas savimi besirūpinančio žmogaus racione.

Ashwagandha priskiriamas prie adaptogenų. Adaptogenais įprastai yra laikomos medžiagos, padedančius žmogaus organizmui adaptuotis prie streso (tikslus adaptogenų apibrėžimas dar nėra priimtas). Stresas, kaip žinai, gali būti labai įvairus. Tai gali būti spaudžiantys mokslai, egzaminai, įtempta dienotvarkė, intensyvus darbo krūvis (fizinis ar psichologinis) ir, žinoma, sunkios treniruotės sporto salėje ar už jos ribų. Kuo efektyviau Tavo kūnas susidoros su jam tenkančiu krūviu, tuo efektyviau jis galės funkcionuoti, ir tuo geriau jausiesi.. Tu!

P.S. puikią savijautą sudaro NE TIK žolelės, kurias vartoji. Daug kas ieško vieno stebuklo ir pamiršta pagrindus – fizinis aktyvumas bei organizmo pamaitinimas ne tuščiu maistu. Maisto papildai tėra papildai, o ne sprendimai.

Tai ką gero Tau duos Ashwagandha? Let‘s science the shit out of it.

ashwagandha papildai

Ashwagandha ir stresas, nerimas

Ashwagandha yra itin efektyvi priemonė keletui problemų ir kiek mažiau efektyvi (bet vis vien efektyvi) dar keletui. Bene pagrindinė priežastis, kodėl žmonės vartoja Ashwagandha yra streso kontrolė. Įdomus faktas – ashwagandha veikia sinergiškai su alkoholiu, kuomet kalbame apie nerimo mažinimą.

Taip, Ashwagandha gali padėti mažinti stresą bei to pasekoje pagerinti savijautą (šaltinis).

Ashwagandha, kartu su terapija bei vitaminų kompleksu rodė puikius rezultatus kovoje su streso ir nerimo mažinimu (šaltinis).

Ir dar vienas šaltinis, rodantis Ashwagandha veiksmingumą mažinant nerimą.

Ashwagandha ir kortizolis (streso hormonas)

Kortizolis yra hormonas, kurį išskiria tavo antinksčiai esant stresinei situacijai arba kuomet per daug nukrenta tavo cukraus lygis. Kas yra stresinė situacija mes jau aptarėme.

Esant nuolatiniam stresui, gali išsiderinti kortizolio balansas (jo negali būti nei per daug, nei per mažai). Jeigu nuolatos gyveni life on the edge, stresuoji, vengi pakankamai pavalgyti, sportuoji daugiau, nei krūvį gebi pateisinti poilsiu bei nesirūpini savo psichologine sveikata, tikėtina, jog kortizolis labai greitai pasieks aukštumas.

Sutrikęs kortizolio balansas (nuolatos aukštas jo lygis) gali sukelti šiuos simptomus: raumenų, kaulų irimas; nuovargis, depresija, skausmas, atminties sutrikimai, natrio-kalio disbalansas (skysčių kaupimas) bei sutrikusi riebalų apykaita, jų kaupimas ypač probleminėse vietose, tokiose kaip juosmuo, šlaunys (šaltinis).

ashwagandha papildai

Ashwagandha geba kortizolio lygį sumažinti vidutiniškai 27-30% (šaltinis) (šaltinis).

Ashwagandha ir jėga

Indai ne visai melavo, kuomet teigė, kad Ashwagandha suteikia arkliškos jėgos. Na, bent jau kažkiek jėgos ji tikrai „priduoda“.

Sekant protingą treniruočių planą, atitinkamai maitinantis ir vartojant Ashwagandha, galima tikėtis daugiau gains, negu jos nevartojant (šaltinis).

ashwagandha jėga

P.S. stebuklų ieškotojams – ne be reikalo pirmiausia paminėjau protingą treniruočių planą ir mitybą. Jeigu pastaruosius pusę metų nematai progreso jėgos ar raumenų masės prasme, tai yra tikrai ne dėl to, kad nevartoji vieno ar kito maisto papildo. Taip yra dėl to, kad:

A) tavo mitybos ir treniruočių planai niekam tikę

arba

B) tavo planai yra protingi, tačiau tu jų neišpildai

Ashwagandha ir cholesterolis

Negana to, kad Ashwagandha mažina nerimą, padeda kovoti su stresu bei gerina fizinį pajėgumą, šis augalas dar ir padeda „susitvarkyti“ su cholesteroliu.

Ypač tai aktualu patiriantiems nuolatinį stresą.

Įrodyta, jog vartojant didelį kiekį (250 mg šaknų ekstrakto) Ashwagandha, „blogasis“ cholesterolis gali sumažėti per 17% (šaltinis).

Dar šiek tiek apie Ashwagandha ir …

Ashwagandha gali padėti pagerinti anaerobinę ištvermę (šaltinis).

Ashwagandha gali padėti kontroliuoti cukraus lygį (šaltinis).

Ashwagandha gali padėti mažinti uždegimines reakcijas (šaltinis)(šaltinis).

Ashwagandha gali padėti pagerinti protinę veiklą (šaltinis).

Ashwagandha ir testosteronas

Bet kas, kas pristatomas kaip „testosterono skatintojas“ dėmesio gauna greičiau, nei faktų. Vis dažniau pasitaiko klausimas dėl Ashwagandha ir jo poveikio testosteronui.

Taip, Ashwagandha gali padidinti testosterono lygį (šaltinis).

ashwagandha testosteronas

Klausimas – kiek ir kokį efektą tai turės tavo rezultatams?

Ashwagandha testosterono koncentraciją gali padidinti ~15%. Vargu, ar tai bus žymus pokytis Tavo kūno kompozicijoje, t.y. ko gero nepriaugsi 10kg raumenų.

BET!

Tai yra 15% padidėjimas, kuris buvo stebėtas puikios fizinės būklės vyruose, užsiėmusiuose svorių kilnojimu. Retas maisto papildas geba rodyti tokius rezultatus, kuomet žmogaus sveikatos rodikliai yra geri. Ir tai yra tik pradiniai tyrimai – Ashwagandha rodo tikrai didelį potencialą.

Suporuok šį maisto papildą su kitais aktyvaus gyvenimo aspektais ir gausi receptą tvirtam, pajėgiam kūnui.

Ashwagandha vartojimas

Ashwagandha šaknų ekstraktas yra dažniausiai sutinkama forma maisto papilduose. Ji taip pat yra optimaliausia.

Per dieną vartok 300-500mg Ashwagandha šaknų ekstrakto. Tai yra tyrimuose dažniausiai naudota „porcija“, kuri rodė teigiamą poveikį.

Vartok Ashwagandha su maistu. Jeigu vartoji kartą per dieną – geriausia tą daryti kartu su pusryčiais.

Ar Ashwagandha gali pakenkti?

Ne (šaltinis).

Nepastebėta jokių šalutinių poveikių Ashwagandha vartojant nuolatos.

Aš asmeniškai Ashwagandha reguliariai vartoju jau antri metai. Lyg esu gyvas ir sveikas.

ashwagandha papildai

Apibendrinimas

Adaptogenai yra daug žadanti naujovė maisto papildų pasaulyje. Tiesa, nereikėtų aklai tikėti viskuo iš eilės – pardavėjai mėgsta perspausti ir išpūsti.

Pirmiau reikėtų pasidomėti faktais ir argumentais. O pastarieji rodo, jog Ashwagandha yra veiksmingas maisto papildas.

Rinkis šią žolelę, jeigu nori padėti savo kūnui adaptuotis prie streso – fizinio ar psichologinio, jeigu nori pasijusti geriau emociškai, jeigu intensyviai sportuoji ir sieki maksimalių rezultatų bei nori pagerinti bendrus sveikatos rodiklius.

Ashwagandha vartojimas yra paprastas, neįpareigojantis. Šį maisto papildą vartoti gali reguliariai.

Išbandęs Ashwagandha, galėsi jį komponuoti su kitais adaptogenais, tokiais kaip Bacopa Monnieri ar Rhodiola Rosea (straipsniai apie juos – ateityje).

Ar pats esi išbandęs kažkurį iš adaptogenų? Pasidalink patirtimi komentaruose!

Ashwagandha: viskas, ką reikia žinoti.
5 (100%) 1 vote

3 thoughts on “Ashwagandha: viskas, ką reikia žinoti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *