Pilvo pūtimas: 5 niuansai, kuriuos reikia žinoti

pilvo pūtimas
23 Spa

Perskaitęs šį straipsnį tiksliai žinosi galimas pilvo pūtimo priežastis bei būdus tas priežastis pašalinti kartą ir visiems laikams.

Valgai švariai.

Sportuoji reguliariai.

Galbūt net vartoji stebuklingas skaidulas.

TAI KODĖL TAS PILVAS VIS TIEK IŠPŪSTAS, KAIP BURBULAS?

Viena dieną mažiau, kitą dieną daugiau, trečią dieną visai baisu…

Pabandysime šią Tavo problemą išspręsti.

Su išpūstu pilvu susiję 5 dalykai, kurių kiekvieną panagrinėsime šiek tiek daugiau:

  1. Išpūstas pilvas ar… riebalai?
  2. Natrio, kalio bei vandens balansas.
  3. Stresas – nepasiduok jam.
  4. FODMAPS ir pieno produktai.
  5. Natūralūs diuretikai – dėmesio neverti.

1. Išpūstas pilvas ar… riebalai?

Nereikėtų bėgti nuo realybės, tai ne visada yra protinga. O realybė kartais gali būti tokia:

Gali būti, jog tavo pilvas nėra išpūstas. Gali būti, kad ten yra riebalų sluoksnis.

Sprendimas šiai problemai, tokiu atveju, tampa labai paprastas: atsikratyk tų riebalų.

Tau tereikės tinkamos mitybos, pradėti judėti fiziškai ir voilà!

O kaip atskirti pilvo pūtimą nuo pilvo riebalų? Na, jeigu Tau pavyksta sugriebti visą saują pilvo odos, tuomet tai yra riebalai. Esant išpūstam pilvui, daug odos nelabai pavyktų „susemti“.

Dar vienas būdas yra apimčių matavimas kiekvieną rytą.

Jeigu apimtys reguliariai ir ženkliai kaitaliojasi – taip, ko gero tai yra pilvo pūtimas. Jeigu apimtys daugmaž tokios pačios diena iš dienos – sorry my friend, tai jau riebalų sluoksnis.

Paprasta ir logiška – pilvo pūtimas nėra pastovus reiškinys, vieną dieną pilvas gali būti išpūstas labiau, kitą dieną mažiau. Riebalų sluoksnis yra pastovus.

2. Natrio, kalio bei vandens balansas

Natris padeda palaikyti vandens lygį organizme.

Kuomet suvartoji smarkiai per didelius kiekius natrio, tavo ląstelės pritraukia daugiau vandens, nei įprastai, ko pasekoje ir pasireiškia pūtimas bei staigus svorio prieaugis.

Ko gero esi pastebėjęs, kaip po sūrios vakarienės kitą rytą atsikeli išpūstas kaip burbulas ir sveriantis kiek daugiau.

Kalis yra visiška priešingybė natriui – šis mineralas padeda, poreikiui esant, šalinti vandenį iš ląstelių. Esant kalio trūkumui, gali pasireikšti vandens užlaikymas dėl pernelyg aukšto natrio lygio organizme. O tai jau reiškia pūtimą.

Norint sumažinti pilvo pūtimą iki minimumo, reikėtų palaikyti natrio ir kalio balansą – abiejų turėtų būti po lygiai.

Deja, balansu mūsų visuomenėje nė nekvepia. Dauguma žmonių vartoja smarkiai per didelius kiekius natrio, o tai jau kelia daug didesnę grėsmę (šaltinis).

Patariame vadovautis šiais skaičiais:

  • 5g – 2.3g natrio per dieną.
  • ~4.7g kalio per dieną.

Jeigu intensyviai prakaituoji (treniruočių metu, pavyzdžiui), abiejų mineralų reikėtų kiek daugiau.

O kaip dėl pačio vandens?

Jeigu dėl kažkokios neaiškios priežasties vengi gerti daug vandens, Tavo kūnas mato tai kaip problemą, galimai bado riziką, ir stengiasi palaikyti tą nedidelį kiekį vandens, kurį gauna (šaltinis).

Vazopresinas ir aldosteronas yra du hormonai, kuriuos kūnas išskiria pajutęs, jog trūksta vandens. Pastarieji signalizuoji kūnui laikytis to vandens, kurį turi šiuo metu (šaltinis).

Trumpai tariant: vengsi vandens – kūnas jo nebeatiduos ir kaups, ko pasekoje ir pasireikš pūtimas.

magnis natris

3. Stresas – nepasiduok jam

Intensyviai sportuoji.

Miegas tik silpniems.

Atsisakei angliavandenių, nes Tau gi jų nereikia.

Valgai praktiškai nieko.

Taip elgiesi su savo kūnu, o jis Tau turi atsaką – kortizolį. Tai yra hormonas, kurį organizmas išskiria pajutęs, jog atsidūrė stresinėje situacijoje.

Kad organizmas išskiria kortizolį – viskas ok, taip surėdė gamta. Problemos pasireiškia, kuomet kortizolio lygis yra pakilęs daug ir dažnai.

Vandens užlaikymas yra vienas iš aukšto kortizolio lygio simptomų (šaltinis).

Stresas yra gyvenimo dalis ir visai jo išvengti nėra įmanoma. Mes esame tik žmonės ir visada atrasime būdų, dėl ko šiandien reikėtų pergyventi. Ką galime padaryti? Pažinti stresą ir jį pažaboti.

Keletas paprastų patarimų:

  • Susistatyk dienotvarkę, skirk laisvą minutę sau.
  • Be rimtos priežasties (nuostata, jog angliavandeniai tukina yra klaidinga) nevenk angliavandenių.
  • Jeigu esi griežtam kcal deficite, pagalvok apie „refeed“.
  • Reguliarios pertraukos (pvz. savaitė) nuo sporto salės.

4. FODMAPS ir pieno produktai

Nors aš visada pasisakau už sveiką balansą ir griežtai nepritariu „atsisakyk to, atsisakyk ano“ požiūriui, kai kurių žmonių organizmai tiesiog nepriima tam tikrų produktų.

Kuomet kalbame apie pilvo pūtimą, kalti gali būti du dalykai – FODMAP (fermentuojami oligosacharidai, disacharidai, monosacharidai ir polioliai) ir pieno produktai.

FODMAP‘ai yra angliavandenių tipas. Kai kurių žmonių kūnai nesugeba jų normaliai suvirškinti, todėl pasireiškia pilvo pūtimas ir kiti susiję nemalonumai (šaltinis).

Sąrašas produktų, turinčių gausiausią kiekį šių angliavandenių:

  • Kruopos
  • Pupelės
  • Pieno produktai
  • Svogūnai
  • Česnakai
  • Artišokai
  • Šparagai
  • Brokoliai
  • Briuselio kopūstai
  • Salotos
  • Šokoladas
  • Obuoliai
  • Abrikosai
  • Avokadai
  • Gervuogės
  • Vyšnios
  • Nektarinai
  • Persikai
  • Kriaušės
  • Slyvos
  • Arbūzai
  • Žiediniai kopūstai
  • Grybai
  • Cukraus

Kaip matai, FODMAPS gausu kasdieniuose produktuose. Jeigu iki šiol valgei minėtuosius produktus ir nejautei diskomforto, Tau jų atsisakyti nereikėtų. Tai būtų beprasmiškas maisto mėtymas iš raciono.

FODMAP dieta

Jeigu pastebi, kad suvalgius didesnį kiekį vieno ar kito produkto iš FODMAP sąrašo pasireiškia pilvo pūtimas ir diskomfortas – reikėtų tuos produktus eliminuoti iš raciono.

Jeigu Tavo kūnas išties netoleruoja vieno ar kito FODMAP‘o, situacija turėtų ženkliai pagerėti.

Kaip dėl pieno produktų?

Pieno produktuose yra laktozės. Nemaža dalis žmonių pieno produktų negali vartoti dėl organizmo netolerancijos jai (šaltinis). Taip yra todėl, kad jų organizmas nesugeba pagaminti enzimo, pavadinimu laktazė, reikalingo laktozės apdorojimui.

Nesuvirškinta laktozė keliauja į storąją žarną. Ten esančios bakterijos laktozę apdoroja. Šio proceso likučiai – dujos. Dujos kaupiasi, storoji žarna „išsipučia“. Rezultatas – pilvo pūtimas.

Egzistuoja du keliai – arba apriboti pieno produktus, pasiliekant tik tuos, kuriuos organizmas priima geriausiai arba visai jų atsisakyti. Stebėk savo kūno reakcijas.

5. Natūralūs diuretikai – dėmesio neverti

Nėra magiškos kapsulės, tabletės ar kitokios formos maisto papildo, kuris staiga ims ir išgydys pilvo pūtimą visam laikui.

Nėra.

Lygiai taip pat, kaip ir nėra tabletės, kuri sudegins riebalus. Stebuklų nebūna. Daug kas jų vis vien įnirtingai ieško, taip efektyviai švaistydami savo laiką.

Natūralios kilmės diuretikai dažniausiai turi vos juntamą poveikį, arba apskritai jokio poveikio.

Kofeinas yra silpnas diuretikas, tačiau gerdamas kavą su ne tik, kad skysčių neprarandi, bet jų ir papildai (šaltinis). Alkoholis yra diuretikas, tačiau reguliariai jį vartoti vien dėl to, kad sumažinti pilvo pūtimą… ne pati protingiausia idėja (šaltinis).

Stebuklų, šiuo atveju, nėra.

maisto papildai pilvo putimui

Apibendrinimas

Pilvo pūtimas yra dažnai pasitaikanti, įkyri problema.

Vienaip ar kitaip, su tuo susidurti teks kiekvienam.

Prieš pradedant ieškoti sprendimo būdų, reikėtų įsitikinti, ar tai pilvo pūtimas, ar tai tiesiog per didelis kiekis riebalų. Per didelis kiekis riebalų yra gan paprastai išsprendžiamas klausimas, reikalaujantis disciplinos ir kantrybės.

Jeigu tai nėra riebalai, tuomet reikėtų sekti, kiek suvartoji natrio ir kiek suvartoji kalio. Tarp šių dviejų mineralų turi būti sveikas balansas.

Nors streso išvengti nėra įmanoma, saviugda jam kontroliuoti yra dar vienas kelias į sumažėjusį pilvo pūtimą. Mažiau streso – mažiau kortizolio – mažiau vandens užlaikymo.

Taip pat galima bandyti iš raciono eliminuoti FODMAP turinčius produktus. Ši išeitis galioja tik tokiu atveju, kai organizmas netoleruoja produktų iš pateikti FODMAP sąrašo. Pieno produktai – dar vieni kaltininkai dėl pilvo pūtimo. Pabandyk jų nevartoti ir žiūrėk, kaip organizmas reaguoja.

Ir visada atmink – nėra jokių stebuklingų kapsulių ir tablečių.

Pilvo pūtimas: 5 niuansai, kuriuos reikia žinoti
Įvertink:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *