Kaip numesti svorio: 9 paprasti patarimai

kaip numesti svorio
25 Geg

Ir štai turime dar vieną straipsnelį apie svorio metimą. Pirmasis buvo šis, pakankamai išsamus ir aiškus. Tada buvo šis, kurio neturėtų skaityti princesytės, kad nebūtų ašarėlių, kaip jų trapios asmenybės buvo įžeistos. Na, ir tada gimė šis. Tiems, kurie nenori skaityti ilgų straipsnių ir neturi intereso kapstytis giliau. Tiems, kurie tiesiog nori perbėgti per 9 patarimus svorio metimui ir galbūt vieną kitą pritaikyti sau.

P.S., jeigu tikiesi čia rasti kažką tokio, ko nežino Tavo kaimynai ir ko Tau „nenori atskleisti gydytojai“ ar dar kokios nors „visos tiesos“, tai paspausk Alt+F4.

Šūdo čia niekas nemala.

Mums rūpi teikiamos informacijos kokybė. Ji turėtų rūpėti ir Tau. Nežinau, ar pastebėjai, kad kuo koks nors „ekspertas/ekspertė“ labiau pop, tuo jis/ji labiau nusišneka ir mato tik vieną ar kitą kelią. Ir kas be ko, tas kelias būna visiškai nepritaikytas Tavo gyvenimo aplinkybėms ir ilgainiui varantis Tave į neviltį.

Ne kartą rašiau ir dar ne kartą rašysiu, kad svorio metimas yra paprastesnis, nei Tau pristatoma žiniasklaidoje. Tu turi suvokti pagrindus ir juos pritaikyti. Viskas.

Tau nebūtina atsisakyti visko iš eilės, nes „KITAIP NIEKO NEBUS“.

Bus!

Šiandien čia rasi 9 elementarius patarimus, kaip supaprastinti svorio metimą. Gal daugumą jų jau žinosi, gal ne. Jeigu sau pritaikysi bent vieną iš šių patarimų ir jis Tau pagelbės – aš savo užduotį būsiu atlikęs ir pasidžiaugsiu už Tave.

Patarimas nr. 1: Realistiški lūkesčiai

Metai iš metų nesirūpinai savimi, neprisiėmei atsakomybės už savo kūną. Dabar tikiesi per savaitę visą tai ištaisyti, nes artėja, pvz., vestuvės. Tai sėkmės bandant.

Lūkesčiai turi būti realistiški, antraip užėsi pats save. Nesusikurk perdėtų iliuzijų, nes liksi nusivylęs vėl, ir vėl, ir vėl, ir vėl. Šiuo atveju – kantrybė dorybė.

Per savaitę tikėkis numesti iki 1% šiuo metu esamo kūno svorio.

TAIP, ŽINAU, kad pradžioje svoris Tau oi, kaip krito, bet vėliau gi „sustojo“. Niekas ten nesustojo, jei palaikei discipliną, tiesiog prasidėjo tikrasis riebalų deginimas. Pradžioje svoris visada krenta greičiau. Turiu Tave nuvilti – tai tėra vanduo. Ypač galioja Keto ar kitokiai mažai angliavandenių turinčiai mitybai, pvz. angliavandenių ciklavimui.

Patarimas nr. 2: Valgyti kas 2 valandas NE-BŪ-TI-NA

Rimtai, blem, kiek Jūs dar kartosit tą patį apie valgymą po mažai ir daug kartų? Kas Jūs, Mr. Olympia? Ne, Jūs esat paprasti žmonės, kuriems nereikia apsikrauti savo gyvenimo miniatiūrinėmis dėžutėmis ir nepavalgius lygiai kas 2 valandas eiti skalbti savo nuo nerimo prakaito permirkusių rūbų.

Tai kvaila, nes:

  • Valgymas mažomis porcijomis negreitina Tavo medžiagų apykaitos
  • Valgymas kelis kartus per dieną nestabdo Tavo medžiagų apykaitos
  • Tai niekaip neįtakoja riebalų deginimo ar svorio metimo
  • Valgydamas po mažai, Tu nepasisotini
  • Nepasisotinęs galvoji apie maistą visą motherfucking dieną
  • Pratrūksti, suvalgai kilogramą medaus torčiuko ir pradedi kaltinti viską, kas papuola po ranka
  • Maždaug po mėnesio vėl darai tą patį
  • Profit? Vargu

Rimtai, bičiuli, juk egzistuoja protarpinis badavimas (Intermittent Fasting), kuris yra puikus įrodymas, kad nereikia visą dieną valgyti, norint pasiekti vieno ar kito tikslo.

P.S., Jums, „treneriai“ ir „mitybos specialistai“, kurie savo klientams vis dar aiškinate, kad reikia gyventi maisto dėžutėse (arba kitaip NIEKO NEBUS), turėtų būti gėda pelėda.

Patarimas nr. 3: Išbandyk protarpinį badavimą (Intermittent Fasting)

Kaip ir minėjau aukščiau, protarpinis badavimas (toliau – IF) yra vienas iš keleto mitybos būdų. Apskritai, IF nėra greitesnis ar stebuklingesnis būdas svoriui kontroliuoti, nei tradicinė mityba. Tačiau tai gali būti puikus įrankis Tau, jei:

  • Nemėgsti dažnai valgyti
  • Nori valgyti kelis kartus, tačiau dyyyydelėmis porcijomis
  • Jauti diskomfortą nuolat kimšdamas maistą

Pastaruoju metu IF visai smarkiai išpopuliarėjo.

Principas paprastas – tam tikromis valandomis valgai, kitomis nevalgai. Pvz.: 8 valandas per parą valgai, likusias 16 valandų nevalgai. Skysčius, kavą ar arbatą bei ZERO gėrimus gerti gali drąsiai. Toks valgymo langas „vadinasi“ 16:8.

Valgymo „langus“ galima keisti pagal norus ir poreikius. Pvz.: 20:4, 18:6 ir panašiai.

Apie Intermittent Fasting esu parašęs labai išsamų ir aiškų straipsnį, kurį paskaitęs turėsi tikrai neblogą supratimą apie šį maitinimosi būdą.

Paskaityk!

Patarimas nr. 4: Baltymai yra Tavo draugai

Taip, taip… kartota jau šimtą kartų. Ar žinai, kodėl? Ko gero todėl, kad tai yra SVARBU. Baltymai yra svarbūs ir Tu turėtum pasirūpinti, kad jų gauni pakankamai.

Jie yra faini, nes:

  • Baltymai, šiuo atveju, reikalingi siekiant maksimaliai išsaugoti esamą raumenų masę (GRAŽIAS LINIJAS)
  • Baltymai turi didžiausią terminį efektą, t.y. jų virškinimui ir pasisavinimui organizmas sunaudoja daugiausiai kalorijų
  • Baltymas yra labiausiai sotumo jausmą suteikiantis makroelementas (t.y. baltymai Tave pasotins labiau, nei angliavandeniai ar riebalai)

Baltymų poreikis yra individualus. Tai priklauso nuo tikslo, kūno kompozicijos bei aktyvumo.

Paskaityk!

Patarimas nr. 5: Maistas – kuo mažiau apdorotas

Įprastai, kuo mažiau maisto produktai apdoroti, tuo juose daugiau skaidulų ir vandens.

Valgyk su daugiau baltymų turinčiais produktais ir gausi patiekalą, kuris neturės itin daug kalorijų, tačiau bus maistingas ir, svarbiausia, Tave tikrai neblogai pasotins.

Rinkis:

  • Vaisius ir daržoves
  • Įvairias kruopas ir pupeles
  • Mėsą, žuvį ir kiaušinius
  • Pilnos grūdo produktus (Dėl didesnio skaidulų kiekio juose)

Šie produktai yra banalūs, žinau. Visgi, mes siekiame kuo didesnio sotumo jausmo, valgydami mažai. Taip, teks pasiaukoti, norint suformuoti siekiamas kūno linijas.

sveika mityba

Patarimas nr. 6: Reguliariai daryk „pertraukas“

Tai yra svarbu.

Nesuskaičiuojamą daugybę kartų teko matyti narsuolius, kurie mano, kad mėnesius temps gyvendami savo švariausioje ir griežčiausioje mityboje. Nei vienas iš jų neištempia mėnesių. Ne tik psichologiškai, bet ir fiziškai – prieš juos pačius stoja jų kūnai. T.y. neprogresuoja.

Tavo kūnui visiškai nusispjauti, kiek Tu manai esąs „No Pain No Gain“. Jis su Tavo „užsispyrimu“ susitvarko labai greitai ir paprastai.

Turi suvokti, kad pertraukų reikia ne tik Tavo kūnui, bet ir Tavo protui.

Tai tas pats, kas mėginti 24 valandas išsėdėti matematikos pamokoje. Manai galįs visas 24 valandas nuosekliai mokytis ir visas 24 valandas savintis informaciją?

Ne.

Tai kodėl manai, kad Tavo kūnas gali mėnesių mėnesius kentėti?

Viskas baigiasi apsiėdimu iki vėmimo ir ašaromis, kaip „niekaip nesigauna“. Tai pakeisk pagaliau veiksmų planą ir gausis!

Pavyzdžiui:

Patarimas nr. 7: Išmesk „vaisvandenius“

Įprasti limonadai ir sultys Tave tukina, nes CUKRUS?

Ne, ne cukrus ir insulino šuoliai. Problema čia kita – taip vadinamos „liquid calories“. Gėrimai su cukrumi yra kaloringi, bet visiškai neužpildantys. Ir dar – juk lengva juos gerti, taip? Išgeri litriuką ir žiūri, kad išgėrei ~400 kcal. Ar pajautei sotumą? Ne. Geri dar, dar ir dar. Taip išgeri 8000 kcal per dieną. Labas, gelbėjimosi rate.

Patarimas labai paprastas: pakeisk įprastą limonadą ZERO gėrimais (Taip, ZERO gėrimus galima gerti, jau užtenka ašarų apie toksinus, šiukšles ir visas kitas nesąmones). Mėgsti sultis? Na, išgerk gi tą stiklinę, tiesiog būk malonus/maloni, suprask, kad tai yra kalorijos, kurias galėtum išnaudoti skaniam maistui. Juk metant svorį ar deginant riebalus Tavo kalorijos yra ribotos. Kodėl jų neišnaudojus „ant maisto“?

Patarimas nr. 8: Atrask savo būdą

Visos dietos, kontroliuojančios kalorijų kiekį, „veikia“. Nebūk tas eilinis sportininkas, pats menkai suvokiantis apie savo „švarią“ mitybą, bet garsiausiai apie ją šnekantis ir dar agresyviai mokantis kitus.

Ketogeninė mityba? OK.

Vegan/vegetarian mityba? OK.

Intermittent Fasting? OK.

Angliavandenių ciklavimas? OK.

IIFYM? OK.

Koks mitybos būdas geriausias TAU? Tas, kurio sugebėsi „laikytis“. Nepavyksta kontroliuoti svorio? Atsisuk atgal, ką darei? Tą patį? Galbūt reikia pabandyti kažką kitaip?

Ekspertų-verksnių visada atsiras. Visada atsiras „žinančių“.

Būk paprastesnis. Jei Tau patinka valgyti mėsą, sūrį ir kiaušinius, tuomet Keto Tau kuo puikiausiai tiks. Pirmyn! O kol Vycka šalia aiškins, kaip Keto blogai, Tu sėkmingai progresuosi. 1:0.

Nemėgsti valgyti dažnai ir po mažai? Ir nebūtina. Valgyk keletą kartų dienoje po daug, jei taip jautiesi geriausiai. Tikslo pasieksi, kad ir kaip Vycka vėl reikšis. 1:0.

Eksperimentuok, nebijok išbandyti naujoves. Pasimokyk pagrindų. Pritaikyk juos. Juk tai yra Tavo kūnas ir Tavo tikslas. Siek jo savais būdais. Jeigu reikia, kreipkis pagalbos. Žinok, kad yra žmonių, kurie požiūris platesnis, nei 2 mm.

miegas

Patarimas nr. 9: Išsimiegok

„Miegas tik silpniems“? Dievaži, tiesa. Atkreipk dėmesį į daugumą tų, kurie mano esą kieti, nes nemiega.

Miegas gerai visame kame. Ypač siekiant kontroliuoti svorį. Stenkis miegoti ir išsimiegoti. Į gerą miegą investuoti verta, nes:

  • Miegas veikia hormonus greliną ir leptiną. Nepakankamai miego neigiamai veikia greliną, t.y. alkio hormoną. Esant miego trūkumui, labiau norisi užkandžiauti, jaučiasi daugiau cravings. Leptino koncentracijos taip sumažėja, o šis hormonas atsakingas už sotumo jausmą. Vadinasi, valgai, bet nepasisotini. Metant svorį ar deginant riebalus, tai tampa didžiule problema.
  • Teisingas cirkadinis ritmas įtakoja Tavo bendrą savijautą ir nuotaiką. Stenkis gultis ir keltis tomis pačiomis valandomis, kiekvieną dieną. Taip kūnas tiksliai žinos, kada laikas ilsėtis, o kada laikas judėti. Jausiesi geriau ir, galų gale, pavyks palaikyti discipliną.
  • Nebūni zombiu be energijos. Vargu ar teisingai nepailsėjęs ilgai ištempsi ir sugebėsi reguliariai save paspausti sporto salėje ar už jos ribų. Rezultatas? Pala… jokio rezultato, va čia ir problema!

Taigi, trumpai ir aiškiai – 9 paprasti patarimai Tavo kelionei palengvinti. Tikiuosi bent vienas buvo naudingas.

Sėkmės, bičiuli!

Kaip numesti svorio: 9 paprasti patarimai
4.9 (97.14%) 7 votes

7 thoughts on “Kaip numesti svorio: 9 paprasti patarimai

  1. Oooo su tokiu spyriu į užpakalį, bet įtikinamai 😂 pagaliau nors vienas straipsnis be tų “dievulėliau valgyk tik taip ir ne kitaip”, super 👍

    1. Ačiū už gerą žodį, Gražina! Nemėgstu šūdmalysčių ir manau, jog jų neturėtų mėgti visi suaugę žmonės 😉

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *